POWERPOINT
UPUTSTVA ZA IZRADU POWERPOINT-A
UPUTSTVA ZA IZRADU POWERPOINT-A
sadržavati
naslov prezentacije, instituciju
ispred
koje se vrši prezentacija, vaše ime i
prezime,
te datum i mjesto prezentiranja. Na
prvom
ili posljednjem slajdu trebate navesti i svoje kontakt informacije.
Osnovna-uputstva-za-pravljenje-prezetacija
Količina teksta na slajduBudući
da PowerPoint koristite
kao podršku usmenom prezentiranju, veoma je važno da naslajdove
ne stavljate previše teksta. Ponavljanja i deskriptivni opisi će nepotrebno
opteretitislajdove
vaše prezentacije. Obrišite nepotrebne riječi i fraze ili ih skratite,
eliminišitenebitno
i uključite samo one važne, neophodne informacije. Ukoliko se na slajdu nalazipreviše
teksta auditorij će se vjerovatno više koncentrirati na čitanje slajda, nego naslušanje
vašeg izlaganja.Slajdove
je teško čitati, ukoliko je na njima previše teksta. Pomozite vašem auditorijustavljajući
na slajdove samo važne i „lako pamtljive“ informacije.
U okviru jednog slajda preporučuje se korištenje pravila «6-6-6» koje
glasi:
• ne više od šest riječi u jednoj alineji;
• ne više od šest alineja po jednom slajdu;
• ne više od šest tekstualnih linija po slajdu.
Upotreba vizuelnih sredstava na slajdu: slike,
fotografije i karikature Vizuelna
sredstva obično pojednostavljuju prezentaciju, naglašavaju i sumiraju dijelove,
te poboljšavaju
razumijevanje. Vizualizacija informacija je važna u kreiranju PowerPoint prezentacije.
Pravilnim odabirom informacija, te održavanjem balansa između ilustracija i
riječi8,
pomažete kreiranju profesionalnog izgleda prezentacije. Slike su efektivan
način komunikacije
sa auditorijem i ljudi ih duže pamte. Ipak, ukoliko vizuelna sredstva ne podržavaju
osnovnu poruku, onda njihovo korištenje nije opravdano9. Vizuelna sredstva možete
koristiti kao dopunu pisanoj riječi i upotrebljavati ih u slučaju kada želite
nešto naglasiti.
Slike trebaju biti dovoljno velike da ne ometaju čitanje teksta i brojeva.
Međutim, ukoliko
se vaša prezentacija sastoji od većeg broja slajdova (30 i više), auditoriju će
s vremena
na vrijeme trebati i kratki predah. U takvom slučaju možete koristiti
fotografije,
karikature
ili slike, kao osnovu kratke diskusije ili odmora nakon tematskih blokova u trajanju od 15-20 minuta.
KORIŠTENJE
VIZUELNIH SREDSTAVA U IZRADI PREZENTACIJE
Izrada prezentacije u PowerPoint-u
Pokretanje PowerPoint-a
Microsoft PowerPoint je dio Microsoft Office-a koji je
specijaliziran za izradu prezentacija. Za pokretanje PowerPoint-a potrebno je
da na računaru imate instaliran Microsoft PowerPoint6 i da poznajete osnove
operativnog sistema Windows 95/98, Windows-a NT ili xp.
Za
pokretanje PowerPoint-a, slijedite ove korake:
1.
Kliknite na Start.
2.
Pomjerite pokazivač miša na All Programs. Pojavit će se izbornik programa.
3. Pokazivačem miša kliknite na Microsoft PowerPoint. PowerPoint će se pokrenuti I pojavit će se uvodni prozor u kojem birate da li želite napraviti novu prezentaciju ili tvoriti neku od postojećih.
Kreiranje
nove prezentacije
PowerPoint
nudi nekoliko načina za kreiranje nove prezentacije:
1.
AutoContent čarobnjak nudi najveću pomoć. On vas vodi kroz sve korake stvaranja
nove prezentacije. Kad završite, imat ćete standardiziranu grupu stranica
sličnog izgleda za određenu situaciju. Svaki šablon stranice sadrži generički
tekst koji možete amijeniti svojim
vlastitim.
2.
Šablon dizajna nudi već dizajniranu boju, pozadinu i shemu fontova koji će biti
primijenjeni na stranice koje sami izrađujete. Ne pruža vam uzorke stranica.
3.
Možete odabrati da krenete od početka i napravite potpuno praznu prezentaciju,
što
se
početnicima ne preporučuje.
U ovom priručniku pažnja će biti posvećena kreiranju prezentacije na
osnovu predloška dizajna koji nudi jednostavan put i mogućnost dodavanja
vlastitih elemenata u prezentaciju.
Korištenje
šablona dizajna
Šablon dizajna sadrži
samo formatiranja bez slajdova. Da biste započeli novu prezentaciju koristeći
šablon dizajna, slijedite korake:
1. Otvorite meni File i izaberite
New. U desnom dijelu ekrana otvorit će se treći prozor PowerPoint-a, New
Presentation.
2. U okviru tog prozora izaberite
New>From Design Template. Pojavit će se tri kategorije šablona: Used in This
Presentation (šablon u prezentaciji koju ste otvorili), Recently Used (nedavno
korišteni šabloni) i Available For Use (šabloni koji su dostupni za korištenje).
3. Kliknite na svaki šablon kako
biste pronašli onaj koji vam se dopada. Šablon koji izaberete će biti
primijenjen u vašoj prezentaciji. Odabirom željenog šablona ste kreirali prvi
slajd prezentacije.
Prikazi prezentacije
PowerPoint može pokazati vašu prezentaciju u
različitim prikazima. Mogućnost izbora prikaza čini lakšim izvođenje određenih
zadataka. Da biste promijenili prikaz, kliknite na View i odaberite željeni
prikaz: Normal, Slide Sorter, Notes Page ili Slide Show. Isto možete učiniti
klikom na ikonice u donjem dijelu lijevog prozora .
Normal je prikaz s 3 prozora. Njegove varijacije
uključuju prikaz Outline i prikaz Slide. U ovom prikazu se prezentacija prvi
puta otvara. Slide Sorter prikazuje skice svih slajdova kako biste ih lakše
mogli razmjestiti. Notes Page pruža veliki okvir za pisanje bilježaka za vaš
govor. Bilješke možete unositi i u prikazu Normal, no stranica za bilješke
pruža vam više prostora. Slide Show je specijalni prikaz koji vam omogućuje
pregled prezentacije na ekranu. Od njega ćete koristi imati tek kasnije, kad je
vaša prezentacija završena.
Uređivanje Slide Master-a
Prilikom kreiranja prezentacije javlja se
potreba da se pojedini elementi pojave na svim slajdovima, kao na primjer:
naslov, datum, imena autora i sl. Pored toga, prije unošenja teksta i objekata
u prezentaciju, može se definisati veličina, stil i boja fonta koji se će se primijeniti
na svakom slajdu, kao i raspored objekata. Postavka takvih elemenata se vrši korištenjem
Slide Master-a koji kontroliše ukupni izgled i postavu svakog slajda.
Kako biste uredili Slide Master u svojoj prezentaciji,
slijedite korake:
1. Odaberite View>Master>Slide Master (slika 3.)
2. Na slajdu broj 2 koji je odabran u srednjem prozoru
prezentacije unesite elemente koji će se pojaviti na prvoj stranici (na
primjer: datum, naziv fakulteta, logo …) Na slajdu su već ponuđena mjesta
pojedinih elemenata. (slika 4.) Za dodavanje teksta kliknite na prostor kako
biste ga označili i unesite svoj tekst. U ovom koraku ne pišete naziv
prezentacije niti autore.
3. Kliknite na slajd broj 1 u lijevom prozoru i u srednji
prozor unesite elemente koji će se pojavljivati na svim ostalim slajdovima
prezentacije (na primjer: datum, naslov prezentacije, logo …). Pored toga
možete definisati veličinu, stil i boju fonta za svaki od ponuđenih nivoa u kojima ćete pisati tekst.
4. Kada ste završili rad sa Slide Master-om, kliknite na
Close Master View u prozoru koji je otvoren kada ste pokrenuli Slide Master. Na
ekranu će se pojaviti prvi slajd sa elementima koje ste postavili.
5. Kliknite na Insert>New Slide. Dobit ćete drugi
slajd sa elementima koji će se pojavljivati na svakom narednom slajdu.
Treba napomenuti da uz prostore za naslov i objekte, Slide Master može sadržavati I informacije o bojama pozadine, okvirima, brojevima stranica, clip-art objektima i bilo kojem drugom elementu koji želite da se pojavljuje na svim stranicama u prezentaciji. Zapamtite, kada dodate objekt na Slide Master, on će se pojavljivati na svakoj stranici.
Upotreba Slide Layout-a
Prije nego što pristupite unošenju teksta i objekata u vašu
prezentaciju potrebno je upoznati upotrebu Slide Layout-a. Ovaj alat vam
omogućava postavljanje strukture pojedinog slajda. Na primjer, ako na stranici
želite dijagram ili sliku, možete odabrati Slide Layout koji će postaviti
okvire za navedene elemente. Ako radije želite ručno postavljati objekte na
svoju stranicu (bez okvira koje vam pruža Slide Layout), odaberite prazni Slide
Layout kako biste kreirali praznu stranicu bez okvira. Zatim objekte ručno
postavite na stranicu.
Da biste upotrijebili Slide Layout, učinite sljedeće:
1. U
prikazu Normal, otvorite slajd koji želite promijeniti.
2.
Odaberite Format>Slide Layout. U desnom prozoru će se pojavit prozor za
dijalog Slide Layout.
3.
Kliknite na željeni izgled slajda. PowerPoint će primijeniti odabrani izgled na
trenutni slajd.
Dodavanje slajdova
Nakon upoznavanja sa radom Slide Layout-a, prezentaciji možete
dodati još slajdova. Slajdove možete dodavati u prezentaciju bilo kad i na bilo
koje mjesto.
Da biste dodali slajd i odredili izgled, slijedite ove korake:
Da biste dodali slajd i odredili izgled, slijedite ove korake:
1. Odaberite slajd koji se pojavljuje prije mjesta na kojem želite dodati novi. (Slajd možete odabrati u bilo kojem prikazu.)
2.
Odaberite Insert>New Slide ili pritisnite Ctrl+M. PowerPoint će dodati novi
slajd.
3. U
desnom prozoru kliknite na željeni izgled slajda.
Dodavanje teksta na stranicu
Tekst u prezentaciju unosite u predviđene okvire za naslov i okvire
za unos teksta. Za unošenje teksta u prezentaciju kliknite na slajd u koji
želite unijeti tekst, a potom na okvir predviđen za tekst. Okvir koji se vidi
prije i prilikom unošenja teksta završetkom uređivanja teksta nestaje i ne vidi
se kod prikaza slajdova na ekranu niti kod štampanja slajdova. Kada završite
unos teksta, kliknite mišem izvan okvira. Ako želite, povlačite kursore za
odabir okvira za tekst, kako biste mu promijenili veličinu.
Za
uređivanje teksta korisno je znati:
• Za
uređivanje samo jedne riječi kliknite dva puta na riječ.
• Za
uređivanje odlomka kliknite tri puta unutar odlomka.
•
Tekst brišete tipkama Delete i Backspace.
• Za
umetanje novog teksta, pokazivač miša postavite na mjesto na kojem želite umetnuti tekst, kliknite i upišite tekst.
• Na
tekstu možete koristiti opcije Cut, Copy i Paste.
• Za
uređivanje razmaka označite tekst i koristite Format>Line Spacing.
• Za
promjenu fonta i oblikovanje riječi označite tekst i koristite Format>Font.
• Za
poravnanje označite tekst i koristite Format>Alignment.
Pored unosa teksta u predviđene okvire tekst na slajd možete staviti
i okvire za tekst koje ćete sami napraviti. Da biste napravili okvir za tekst,
slijedite ove korake:
1.
Kliknite na Insert>Text Box.
2.
Kliknite na slajd na kojem želite da se pojavi tekst. Pojavit će se mali okvir
za tekst koji će se po potrebi proširiti, dok budete unosili tekst. 17
3. Kad
ste završili, kliknite bilo gdje izvan okvira za tekst, da biste vidjeli kako
će tekst izgledati na završenoj stranici.
4.
Ukoliko niste zadovoljni izgledom teksta, primijenite gore navedene savjete za uređenje
teksta.
Kreiranje tabele
Najjednostavniji način
za kreiranje tabele na stranici je upotreba Slide Layout-a u kojem je predviđena
tabela.
Koraci za kreiranje tabele su:
1. Promijenite slajd u takav Slide
Layout (Format>Slide Layout), a zatim kliknite na okvir za tabelu.
2. Pojavit će se prozor za dijalog
za kreiranje tabele u kome je potrebno izabrati broj redova i kolona (slika
5.).
3. U okvir za tekst Number of
Columns izaberite broj stupaca koji želite.
4. U okvir za tekst Number of Rows
upišite broj redova tabele.
5. Kliknite OK. Pojavit će se tabela koju ćete popuniti.
Drugi način za dodavanje tabele je pomoću naredbe Insert>Table. Pojavit će se prozor za dijalog kao i u prethodnom slučaju. Ostalikoraci su isti.
Nakon što ste postavili tabelu na
stranicu, možete na njoj raditi:
l. Kliknite unutar ćelije tabele i
pišite. Iz ćelije u ćeliju možete se kretati pritiskom na Tab da biste krenuli
naprijed ili Shift+Tab da biste se vratili.
2. Ako želite promijeniti veličinu
tabele, povlačite hvataljku za odabir, kao što biste to učinili sa svakim
objektom.
3. Za prilagođavanje visine reda ili
širinu stupca, postavite kursor na crtu između dva reda ili stupca i povlačite
je u željenom smjeru.
4. Za promjenu okvira oko ćelija,
odaberite ćeliju s kojom želite raditi i upotrijebite ikonice na traci s
alatima za crtanje (Drawing), kako biste prilagodili debljinu, boju I stil
mreže linija u tablici.
Dodavanje slike iz datoteke
Prilikom kreiranja prezentacije često imate
potrebu da na slajd dodate sliku sa CD-a ili računara.
Za dodavanje slike iz datoteke:
1. Izaberite slajd na koji želite postaviti sliku.
2. Izaberite Insert>Picture>From File. Pojavit će
se prozor za dijalog Insert Picture.
3. Izaberite datoteku i sliku koju želite dodati.
4. Kliknite Insert da biste postavili sliku na slajd. Ako
je slika prevelika ili premala možete povlačiti kursore za odabir (male
krugove) oko njezina okvira da biste promijenili veličinu.
Dodavanje
dijagrama
PowerPoint se
isporučuje s programom Microsoft Graph koji „sirove” podatke pretvara u
dijagrame profesionalnog izgleda.
Da biste napravili
dijagram, slijedite ove korake:
1. Otvorite
stranicu na koju želite dodati dijagram.
2. Izaberite
Insert>Chart. Pojavit će se prozor za dijalog sa dijagramom i Datasheetom
(slika 6.).
3. U Datasheet
dodajte vlastite vrijednosti. Kliknite unutar ćelije koja sadrži ime ili
vrijednost koju želite promijeniti i upišite šta želite.
4. Kliknite u
sljedeću ćeliju koju želite promijeniti ili upotrijebite tipke sa strelicama za
kretanje od ćelije do ćelije.
5. Ponavljajte 3. i
4. korak, dok ne unesete sve svoje podatke. Dijagram prikazuje vase podatke iz
datasheet-a.
7. Da biste izašli
iz okvira za dijalog, kliknite bilo gdje izvan dijagrama.
Microsoft Graph je
postavljen tako da pravi dijagrame s trodimenzionalnim prikazom.
Ako želite da
Microsoft Graph vaše podatke prikazuje drugačijom vrstom dijagrama,
slijedite ove
korake:
1. Kliknite desnim
klikom na dijagram i izaberite Chart Object>Edit. Pojavit će se Datasheet.
2. Kliknite desnim
klikom u ugao dijagrama i izaberite Chart Type. U prozoru Chart Type na lijevoj
strani kliknite na željenu vrstu dijagrama a na desnoj strani kliknite na
podvrstu. Da biste vidjeli uzorak prije nego što prihvatite dijagram, kliknite
I držite pritisnutu tipku miša na Press and Hold to View Sample.
3. Kliknite OK.
Izrada
stranica s bilješkam
U
okviru vaše prezentacije možete napraviti bilješke koje će vam pomoći pružiti
učinkovitu prezentaciju.Najjednostavniji
način za rad na bilješkama je u prikazu Notes Page, pri čemu je svaki slajd
podijeljen u dva dijela. Na vrhu stranice pojavljuje se umanjena verzija
slajda, a ispod nje bilješke.
Koraci
za pisanje bilježaka su:
1.
Izaberite slajd za koji želite napraviti bilješke.
2.
Odaberite View>Notes Page da biste se prebacili u prikaz Notes Page. (slika
7.)
3.
Kliknite u okvir Notes u donjoj polovici stranice za bilješke, kako biste ga
odabrali.
4.
Ako želite, promijenite uvećanje/smanjenje (zoom), da biste bolje vidjeli što
pišete. Otvorite padajući popis Zoom Control na traci s alatima Standard i
kliknite na željeni postotak.
5.
Upišite tekst koji želite upotrijebiti kao bilješke uz stranicu. Možete
napisati natuknice, viceve, dodatne podatke ili objašnjenja.
6.
Pritisnite tipku Page Up ili Page Down, da biste se pomaknuli na sljedeću
stranicu bilježaka, a zatim ponovite 5. korak.
7.
Ako želite, formatirajte tekst bilježaka i vratite se u prikaz Normal.
Pored
pisanja bilježaka u Notes Page-u, bilješke možete pisati i u prikazu Normal, u
okviru napomena (Notes).
1.2.11. Prijelazi i animacija
Nakon što ste unijeli tekst i objekte,
prezentaciji možete dodati vizualne efekte (prijelaze I animacije) koji će
uljepšati prelazak s jedne stranice ili objekta na drugu i dodatno privući
pažnju publike.
Prijelaz je animacija koja pomiče
prezentaciju od jednog do drugog slajda. Da biste slajdu dodali prijelaz,
slijedite ove korake:
1. Kliknite na slajd kojem želite dodati
prijelaz. Da biste odabrali više od jednog slajda, kliknite na svaki slajd
držeći pritisnutu tipku Shift. Da bi ste odabrali sve stranice, pritisnite
Ctrl+A.
2. Izaberite Slide Show>Slide Transition.
U desnom prozoru izaberite željeni efekat kojeg ćete odmah vidjeti na slajdu u
srednjem prozoru, ukoliko je izabrana opcija AutoPreview na dnu lijevog
prozora.
3. Na dnu desnog prozora u dijelu Modify
Transition izaberite željenu brzinu prijelaza (Speed) i/ili zvuk (Sound).
4. Ukoliko niste izabrali sve slajdove,
klikom na Apply to All izabrani prijelaz možete
pridružiti svim slajdovima u prezentaciji.
Pored prijelaza koji djeluju na cijeli
slajd, pojedinim elementima možete pridružiti efekte. Na primjer, možda želite
da se prvo pojavljuje pozadina i naslov (upotrebom prijelaza), a potom, jedna
po jedna, stavka popisa ispod naslova. Najjednostavniji oblik animacije je
animiranje teksta na slajdu, odvojeno od njegova naslova ili pozadine. Kad
odaberete neki od ovih efekata, naslov i pozadina pojavit će se onako kako su
određeni prijelazom, a zatim će se pojaviti ostatak teksta na slajdu, odlomak
po odlomak, uz odabrani efekt.
Da biste nekom objektu na slajdu pridružili
jednostavne animacijske efekte, slijedite ove korake:
1. Izaberite slajd s tekstom koji želite
animirati. Kliknite na tekst.
2. Izaberite Slide Show>Animation i u
desnom prozoru odaberite animacijski efekt za tekst na toj stranici.
3. Prebacite se u prikaz Slide Show, kako
biste pregledali efekt.
4. Pritisnite tipku Page Down ili kliknite
tipkom miša. Pojavit će se prvi odlomak uz odabrani efekt.
5. Nastavite pritiskati Page Down ili
klikati, dok se sav tekst ne pojavi na zaslonu.
6. Pritisnite Esc (Escape) da biste se
vratili u prikaz Normal.
Prikaz prezentacije na ekranu
računara
Nakon što unesete sve elemente provjerite na
svom računaru, izgled i funkcionalnost prezentacije.
Da biste pregledali prezentaciju, slijedite
ove korake:
1. Otvorite prezentaciju koju želite
vidjeti.
2. Izaberite Slide Show>View Show ili
pritisnite F5. Prvi slajd prezentacije pojavit će se na cijelom ekranu.
3. Za prikaz sljedećeg ili prethodnog
slajda, učinite sljedeće:
– Da biste prikazali sljedeći slajd,
kliknite lijevom tipkom miša, pritisnite tipku Page Down ili pritisnite tipku
sa strelicom udesno, odnosno prema dolje.
– Da biste prikazali prethodnu stranicu,
kliknite desnom tipkom miša, pritisnite tipku Page Up ili pritisnite tipku sa
strelicom ulijevo, odnosno prema gore.
4. Za završetak prikaza prezentacije,
pritisnite tipku Esc.
Izrada
„Handouts”
Ukoliko ste
zadovoljni izgledom prezentacije možete pristupiti i izradi letaka za publiku -
tzv. „Handouts”. To ćete učiniti štampanjem prezentacije po nekoliko stranica
na jednoj stranici papira. „Handouts”-i publici omogućavaju da prate predavača
i da zabilježi komentare.
Za izradu
„Handouts” slijedite korake:
1. Izaberite
File>Print. Otvorit će se prozor za dijalog Print.
2. Izaberite
Printer.
3. Otvorite
padajući popis Print What i odaberite Handouts.
4. U okviru
Handouts otvorite padajući popis Slides Per Page i odaberite 2, 3, 4, 6 ili 9
stranica po stranici papira i Order. (slika 8.)
5. U okviru za
dijalog Print odredite ostale parametre, poput Number of Copies (broj kopija).
6. Kliknite OK za
ispis.
Tehnička
podrška za prezentaciju
Tehničkom
podrškom smatra se sva oprema koja pomaže da publici slikom i/ili zvukom
predstavite svoju prezentaciju. U zavisnosti od vrste prezentacije možete
birati različita pomagala. Pri tome je jako bitno da znate koristiti opremu
koju ste izabrali. Prije početka prezentacije obavezno provjerite opremu, kako
ne biste ostali zatečeni njenim otkazivanjem. Ukoliko se desi i takva
situacija, pokušajte biti opušteni i slušaocima ispričati nešto zanimljivo,
kako biste izbjegli neugodnu tišinu.
Mikrofon
Mikrofon je obavezan dio opreme, ukoliko prezentaciju vršite u velikim
prostorijama i pred velikim brojem slušalaca. Najbolje je koristiti bežični
mikrofon koji će vam omogućiti slobodno kretanje i lakše korištenje ostale
opreme.
Prilikom
pripreme opreme posebnu pažnju obratite na slijedeće:
•
Jačina razglasa treba biti u skladu sa veličinom prostorije - slušaoci u
zadnjem redu vas moraju dobro čuti.
•
Mikrofon ne smije praviti šumove.
•
Odredite optimalnu udaljenost između usta i mikrofona.
Kreda
i table
Tabla
je vrlo statično sredstvo za prezentaciju koje se može koristiti za
predstavljanje teksta ili jednostavnijih prikaza. Zbog toga je tablu najbolje
koristiti kao pomoćno sredstvo na kojem ćete dodatno objasniti ono što je
predstavljeno na projekciji prezentacije.Pored
školske table u upotrebi je i mobilna tabla od papira. Samoljepljive listove
papira sa table možete postaviti i na zid prostorije poput velikih «post-it»
listića.Prilikom
korištenja ove vrste pomagala obezbijedite dovoljan broj kreda i flomastera u
različitim bojama.
Grafoskop
Grafoskop omogućava
projekciju slika i teksta sa prozirnih folija na zid ili projekcijsko platno.
Posebnu pažnju treba obratiti na pripremu folija vodeći računa o vizuelnom
dojmu I vidljivosti teksta na zidu. Prilikom prezentacije folije trebaju biti
poredane po redoslijedu, kako ne biste gubili vrijeme na pronalaženje
odgovarajuće folije.
Projektor
Projektor omogućava
multimedijalnu prezentaciju sastavljenu od teskta, grafike, animacije I zvuka,
koja se može prikazati sa računara. Prednost korištenja ovog uređaja je
mogućnost kombinovanja govora prezentatora s nekoliko medija, a time i
mogućnost promjene ritma prezentacije, čime se održava stalna pažnja publike.
Prilikom upotrebe projektora obavezno provjerite:
• da se
prezentacija može pokrenuti na računaru;
• da se na zidu ili
platnu ne stvara izobličena slika;
• da svi mogu jasno
vidjeti sliku; ako je potrebno zamračite prostoriju ili promijenite podlogu
prezentacije;
• da imate
zvučnike, ukoliko prezentacija sadrži zvuk.
Ukoliko imate
potrebu da se krećete tokom prezentacije, koristite uređaj za daljinsku
promjenu slajdova na prezentaciji ili zamolite nekoga da na vaš diskretan znak
mijenja slajdove.
Pokazivač
Prilikom korištenja grafoskopa ili
projektora često se javlja potreba naglašavanja pojedinih detalja prezentacije.
Najbolje sredstvo za pokazivanje je uređaj sa laserskom crvenom tačkom.
Međutim, ako vam ruke u toku prezentacije drhte od treme, ne preporučuje se
korištenje ovog pomagala.
No comments:
Post a Comment