Wednesday, May 13, 2015

POWERPOINT

UPUTSTVA ZA IZRADU POWERPOINT-A



Početni slajd PowerPoint prezentacije treba
sadržavati naslov prezentacije, instituciju
ispred koje se vrši prezentacija, vaše ime i
prezime, te datum i mjesto prezentiranja. Na               
prvom ili posljednjem slajdu trebate navesti i svoje kontakt informacije.

Osnovna-uputstva-za-pravljenje-prezetacija








Količina teksta na slajduBudući da PowerPoint koristite
kao podršku usmenom prezentiranju, veoma je važno da na
slajdove ne stavljate previše teksta. Ponavljanja i deskriptivni opisi će nepotrebno opteretitislajdove vaše prezentacije. Obrišite nepotrebne riječi i fraze ili ih skratite, eliminišitenebitno i uključite samo one važne, neophodne informacije. Ukoliko se na slajdu nalazipreviše teksta auditorij će se vjerovatno više koncentrirati na čitanje slajda, nego naslušanje vašeg izlaganja.Slajdove je teško čitati, ukoliko je na njima previše teksta. Pomozite vašem auditorijustavljajući na slajdove samo važne i „lako pamtljive“ informacije. U okviru jednog slajda preporučuje se korištenje pravila «6-6-6» koje glasi:
ne više od šest riječi u jednoj alineji;
ne više od šest alineja po jednom slajdu;
ne više od šest tekstualnih linija po slajdu.

 Upotreba vizuelnih sredstava na slajdu: slike, fotografije i karikature Vizuelna sredstva obično pojednostavljuju prezentaciju, naglašavaju i sumiraju dijelove, te poboljšavaju razumijevanje. Vizualizacija informacija je važna u kreiranju PowerPoint prezentacije. Pravilnim odabirom informacija, te održavanjem balansa između ilustracija i
riječi8, pomažete kreiranju profesionalnog izgleda prezentacije. Slike su efektivan način komunikacije sa auditorijem i ljudi ih duže pamte. Ipak, ukoliko vizuelna sredstva ne podržavaju osnovnu poruku, onda njihovo korištenje nije opravdano9. Vizuelna sredstva možete koristiti kao dopunu pisanoj riječi i upotrebljavati ih u slučaju kada želite nešto naglasiti. Slike trebaju biti dovoljno velike da ne ometaju čitanje teksta i brojeva. Međutim, ukoliko se vaša prezentacija sastoji od većeg broja slajdova (30 i više), auditoriju će s vremena na vrijeme trebati i kratki predah. U takvom slučaju možete koristiti fotografije,
karikature ili slike, kao osnovu kratke diskusije ili odmora nakon tematskih blokova u trajanju od 15-20 minuta.

KORIŠTENJE VIZUELNIH SREDSTAVA U IZRADI PREZENTACIJE


 Izrada prezentacije u PowerPoint-u


 Pokretanje PowerPoint-a


Microsoft PowerPoint je dio Microsoft Office-a koji je specijaliziran za izradu prezentacija. Za pokretanje PowerPoint-a potrebno je da na računaru imate instaliran Microsoft PowerPoint6 i da poznajete osnove operativnog sistema Windows 95/98, Windows-a NT ili xp.

Za pokretanje PowerPoint-a, slijedite ove korake:
1. Kliknite na Start.
2. Pomjerite pokazivač miša na All Programs. Pojavit će se izbornik programa.


3. Pokazivačem miša kliknite na Microsoft PowerPoint. PowerPoint će se pokrenuti I pojavit će se uvodni prozor u kojem birate da li želite napraviti novu prezentaciju ili tvoriti neku od postojećih.

Kreiranje nove prezentacije


PowerPoint nudi nekoliko načina za kreiranje nove prezentacije:

1. AutoContent čarobnjak nudi najveću pomoć. On vas vodi kroz sve korake stvaranja nove prezentacije. Kad završite, imat ćete standardiziranu grupu stranica sličnog izgleda za određenu situaciju. Svaki šablon stranice sadrži generički tekst koji možete  amijeniti svojim vlastitim.

2. Šablon dizajna nudi već dizajniranu boju, pozadinu i shemu fontova koji će biti primijenjeni na stranice koje sami izrađujete. Ne pruža vam uzorke stranica.

3. Možete odabrati da krenete od početka i napravite potpuno praznu prezentaciju, što
se početnicima ne preporučuje.

U ovom priručniku pažnja će biti posvećena kreiranju prezentacije na osnovu predloška dizajna koji nudi jednostavan put i mogućnost dodavanja vlastitih elemenata u prezentaciju.

 Korištenje šablona dizajna


Šablon dizajna sadrži samo formatiranja bez slajdova. Da biste započeli novu prezentaciju koristeći šablon dizajna, slijedite korake:

1. Otvorite meni File i izaberite New. U desnom dijelu ekrana otvorit će se treći prozor PowerPoint-a, New Presentation.

2. U okviru tog prozora izaberite New>From Design Template. Pojavit će se tri kategorije šablona: Used in This Presentation (šablon u prezentaciji koju ste otvorili), Recently Used (nedavno korišteni šabloni) i Available For Use (šabloni koji su dostupni za korištenje).

3. Kliknite na svaki šablon kako biste pronašli onaj koji vam se dopada. Šablon koji izaberete će biti primijenjen u vašoj prezentaciji. Odabirom željenog šablona ste kreirali prvi slajd prezentacije.

  Prikazi prezentacije

PowerPoint može pokazati vašu prezentaciju u različitim prikazima. Mogućnost izbora prikaza čini lakšim izvođenje određenih zadataka. Da biste promijenili prikaz, kliknite na View i odaberite željeni prikaz: Normal, Slide Sorter, Notes Page ili Slide Show. Isto možete učiniti klikom na ikonice u donjem dijelu lijevog prozora .
Normal je prikaz s 3 prozora. Njegove varijacije uključuju prikaz Outline i prikaz Slide. U ovom prikazu se prezentacija prvi puta otvara. Slide Sorter prikazuje skice svih slajdova kako biste ih lakše mogli razmjestiti. Notes Page pruža veliki okvir za pisanje bilježaka za vaš govor. Bilješke možete unositi i u prikazu Normal, no stranica za bilješke pruža vam više prostora. Slide Show je specijalni prikaz koji vam omogućuje pregled prezentacije na ekranu. Od njega ćete koristi imati tek kasnije, kad je vaša prezentacija završena.

Uređivanje Slide Master-a
Prilikom kreiranja prezentacije javlja se potreba da se pojedini elementi pojave na svim slajdovima, kao na primjer: naslov, datum, imena autora i sl. Pored toga, prije unošenja teksta i objekata u prezentaciju, može se definisati veličina, stil i boja fonta koji se će se primijeniti na svakom slajdu, kao i raspored objekata. Postavka takvih elemenata se vrši korištenjem Slide Master-a koji kontroliše ukupni izgled i postavu svakog slajda.


Kako biste uredili Slide Master u svojoj prezentaciji, slijedite korake:

1. Odaberite View>Master>Slide Master (slika 3.)
2. Na slajdu broj 2 koji je odabran u srednjem prozoru prezentacije unesite elemente koji će se pojaviti na prvoj stranici (na primjer: datum, naziv fakulteta, logo …) Na slajdu su već ponuđena mjesta pojedinih elemenata. (slika 4.) Za dodavanje teksta kliknite na prostor kako biste ga označili i unesite svoj tekst. U ovom koraku ne pišete naziv prezentacije niti autore.
3. Kliknite na slajd broj 1 u lijevom prozoru i u srednji prozor unesite elemente koji će se pojavljivati na svim ostalim slajdovima prezentacije (na primjer: datum, naslov prezentacije, logo …). Pored toga možete definisati veličinu, stil i boju fonta za svaki  od ponuđenih nivoa u kojima ćete pisati tekst.
4. Kada ste završili rad sa Slide Master-om, kliknite na Close Master View u prozoru koji je otvoren kada ste pokrenuli Slide Master. Na ekranu će se pojaviti prvi slajd sa elementima koje ste postavili.
5. Kliknite na Insert>New Slide. Dobit ćete drugi slajd sa elementima koji će se pojavljivati na svakom narednom slajdu.
 




Treba napomenuti da uz prostore za naslov i objekte, Slide Master može sadržavati I informacije o bojama pozadine, okvirima, brojevima stranica, clip-art objektima i bilo kojem drugom elementu koji želite da se pojavljuje na svim stranicama u prezentaciji. Zapamtite, kada dodate objekt na Slide Master, on će se pojavljivati na svakoj stranici.

 Upotreba Slide Layout-a
Prije nego što pristupite unošenju teksta i objekata u vašu prezentaciju potrebno je upoznati upotrebu Slide Layout-a. Ovaj alat vam omogućava postavljanje strukture pojedinog slajda. Na primjer, ako na stranici želite dijagram ili sliku, možete odabrati Slide Layout koji će postaviti okvire za navedene elemente. Ako radije želite ručno postavljati objekte na svoju stranicu (bez okvira koje vam pruža Slide Layout), odaberite prazni Slide Layout kako biste kreirali praznu stranicu bez okvira. Zatim objekte ručno postavite na stranicu.

Da biste upotrijebili Slide Layout, učinite sljedeće:
1. U prikazu Normal, otvorite slajd koji želite promijeniti.
2. Odaberite Format>Slide Layout. U desnom prozoru će se pojavit prozor za dijalog Slide Layout.
3. Kliknite na željeni izgled slajda. PowerPoint će primijeniti odabrani izgled na trenutni slajd.
  Dodavanje slajdova
Nakon upoznavanja sa radom Slide Layout-a, prezentaciji možete dodati još slajdova. Slajdove možete dodavati u prezentaciju bilo kad i na bilo koje mjesto. 
Da biste dodali slajd i odredili izgled, slijedite ove korake:

1. Odaberite slajd koji se pojavljuje prije mjesta na kojem želite dodati novi. (Slajd možete odabrati u bilo kojem prikazu.)

2. Odaberite Insert>New Slide ili pritisnite Ctrl+M. PowerPoint će dodati novi slajd.
3. U desnom prozoru kliknite na željeni izgled slajda.
  Dodavanje teksta na stranicu
Tekst u prezentaciju unosite u predviđene okvire za naslov i okvire za unos teksta. Za unošenje teksta u prezentaciju kliknite na slajd u koji želite unijeti tekst, a potom na okvir predviđen za tekst. Okvir koji se vidi prije i prilikom unošenja teksta završetkom uređivanja teksta nestaje i ne vidi se kod prikaza slajdova na ekranu niti kod štampanja slajdova. Kada završite unos teksta, kliknite mišem izvan okvira. Ako želite, povlačite kursore za odabir okvira za tekst, kako biste mu promijenili veličinu.


Za uređivanje teksta korisno je znati:
• Za uređivanje samo jedne riječi kliknite dva puta na riječ.
• Za uređivanje odlomka kliknite tri puta unutar odlomka.
• Tekst brišete tipkama Delete i Backspace.
• Za umetanje novog teksta, pokazivač miša postavite na mjesto na kojem želite  umetnuti tekst, kliknite i upišite tekst.
• Na tekstu možete koristiti opcije Cut, Copy i Paste.
• Za uređivanje razmaka označite tekst i koristite Format>Line Spacing.
• Za promjenu fonta i oblikovanje riječi označite tekst i koristite Format>Font.
• Za poravnanje označite tekst i koristite Format>Alignment.

Pored unosa teksta u predviđene okvire tekst na slajd možete staviti i okvire za tekst koje ćete sami napraviti. Da biste napravili okvir za tekst, slijedite ove korake:
1. Kliknite na Insert>Text Box.
2. Kliknite na slajd na kojem želite da se pojavi tekst. Pojavit će se mali okvir za tekst koji će se po potrebi proširiti, dok budete unosili tekst. 17
3. Kad ste završili, kliknite bilo gdje izvan okvira za tekst, da biste vidjeli kako će tekst izgledati na završenoj stranici.
4. Ukoliko niste zadovoljni izgledom teksta, primijenite gore navedene savjete za uređenje teksta.

Kreiranje tabele
Najjednostavniji način za kreiranje tabele na stranici je upotreba Slide Layout-a u kojem je predviđena tabela.
Koraci za kreiranje tabele su:
1. Promijenite slajd u takav Slide Layout (Format>Slide Layout), a zatim kliknite na okvir za tabelu.
2. Pojavit će se prozor za dijalog za kreiranje tabele u kome je potrebno izabrati broj redova i kolona (slika 5.).
3. U okvir za tekst Number of Columns izaberite broj stupaca koji želite.
4. U okvir za tekst Number of Rows upišite broj redova tabele.
 5. Kliknite OK. Pojavit će se tabela koju ćete popuniti.            


Drugi način za dodavanje tabele je pomoću naredbe Insert>Table. Pojavit će se prozor za dijalog kao i u prethodnom slučaju. Ostali
koraci su isti.

Nakon što ste postavili tabelu na stranicu, možete na njoj raditi:
l. Kliknite unutar ćelije tabele i pišite. Iz ćelije u ćeliju možete se kretati pritiskom na Tab da biste krenuli naprijed ili Shift+Tab da biste se vratili.
2. Ako želite promijeniti veličinu tabele, povlačite hvataljku za odabir, kao što biste to učinili sa svakim objektom.
3. Za prilagođavanje visine reda ili širinu stupca, postavite kursor na crtu između dva reda ili stupca i povlačite je u željenom smjeru.
4. Za promjenu okvira oko ćelija, odaberite ćeliju s kojom želite raditi i upotrijebite ikonice na traci s alatima za crtanje (Drawing), kako biste prilagodili debljinu, boju I stil mreže linija u tablici.

 Dodavanje slike iz datoteke

Prilikom kreiranja prezentacije često imate potrebu da na slajd dodate sliku sa CD-a ili računara.

Za dodavanje slike iz datoteke:
1. Izaberite slajd na koji želite postaviti sliku.
2. Izaberite Insert>Picture>From File. Pojavit će se prozor za dijalog Insert Picture.
3. Izaberite datoteku i sliku koju želite dodati.
4. Kliknite Insert da biste postavili sliku na slajd. Ako je slika prevelika ili premala možete povlačiti kursore za odabir (male krugove) oko njezina okvira da biste promijenili veličinu.

Dodavanje dijagrama
 PowerPoint se isporučuje s programom Microsoft Graph koji „sirove” podatke pretvara u dijagrame profesionalnog izgleda.

Da biste napravili dijagram, slijedite ove korake:
1. Otvorite stranicu na koju želite dodati dijagram.
2. Izaberite Insert>Chart. Pojavit će se prozor za dijalog sa dijagramom i Datasheetom (slika 6.).
3. U Datasheet dodajte vlastite vrijednosti. Kliknite unutar ćelije koja sadrži ime ili vrijednost koju želite promijeniti i upišite šta želite.
4. Kliknite u sljedeću ćeliju koju želite promijeniti ili upotrijebite tipke sa strelicama za kretanje od ćelije do ćelije.
5. Ponavljajte 3. i 4. korak, dok ne unesete sve svoje podatke. Dijagram prikazuje vase podatke iz datasheet-a.
7. Da biste izašli iz okvira za dijalog, kliknite                                       bilo gdje izvan dijagrama.

Microsoft Graph je postavljen tako da pravi dijagrame s trodimenzionalnim prikazom.
Ako želite da Microsoft Graph vaše podatke prikazuje drugačijom vrstom dijagrama,
slijedite ove korake:

1. Kliknite desnim klikom na dijagram i izaberite Chart Object>Edit. Pojavit će se Datasheet.
2. Kliknite desnim klikom u ugao dijagrama i izaberite Chart Type. U prozoru Chart Type na lijevoj strani kliknite na željenu vrstu dijagrama a na desnoj strani kliknite na podvrstu. Da biste vidjeli uzorak prije nego što prihvatite dijagram, kliknite I držite pritisnutu tipku miša na Press and Hold to View Sample.
3. Kliknite OK.

Izrada stranica s bilješkam
U okviru vaše prezentacije možete napraviti bilješke koje će vam pomoći pružiti učinkovitu prezentaciju.Najjednostavniji način za rad na bilješkama je u prikazu Notes Page, pri čemu je svaki slajd podijeljen u dva dijela. Na vrhu stranice pojavljuje se umanjena verzija slajda, a ispod nje bilješke.

Koraci za pisanje bilježaka su:
1. Izaberite slajd za koji želite napraviti bilješke.
2. Odaberite View>Notes Page da biste se prebacili u prikaz Notes Page. (slika 7.)
3. Kliknite u okvir Notes u donjoj polovici stranice za bilješke, kako biste ga odabrali.
4. Ako želite, promijenite uvećanje/smanjenje (zoom), da biste bolje vidjeli što pišete. Otvorite padajući popis Zoom Control na traci s alatima Standard i kliknite na željeni postotak.
5. Upišite tekst koji želite upotrijebiti kao bilješke uz stranicu. Možete napisati natuknice, viceve, dodatne podatke ili objašnjenja.
6. Pritisnite tipku Page Up ili Page Down, da biste se pomaknuli na sljedeću stranicu bilježaka, a zatim ponovite 5. korak.
7. Ako želite, formatirajte tekst bilježaka i vratite se u prikaz Normal.
Pored pisanja bilježaka u Notes Page-u, bilješke možete pisati i u prikazu Normal, u okviru napomena (Notes).


1.2.11. Prijelazi i animacija


Nakon što ste unijeli tekst i objekte, prezentaciji možete dodati vizualne efekte (prijelaze I animacije) koji će uljepšati prelazak s jedne stranice ili objekta na drugu i dodatno privući pažnju publike.

Prijelaz je animacija koja pomiče prezentaciju od jednog do drugog slajda. Da biste slajdu dodali prijelaz, slijedite ove korake:
1. Kliknite na slajd kojem želite dodati prijelaz. Da biste odabrali više od jednog slajda, kliknite na svaki slajd držeći pritisnutu tipku Shift. Da bi ste odabrali sve stranice, pritisnite Ctrl+A.
2. Izaberite Slide Show>Slide Transition. U desnom prozoru izaberite željeni efekat kojeg ćete odmah vidjeti na slajdu u srednjem prozoru, ukoliko je izabrana opcija AutoPreview na dnu lijevog prozora.
3. Na dnu desnog prozora u dijelu Modify Transition izaberite željenu brzinu prijelaza (Speed) i/ili zvuk (Sound).
4. Ukoliko niste izabrali sve slajdove, klikom na Apply to All izabrani prijelaz možete
pridružiti svim slajdovima u prezentaciji.

Pored prijelaza koji djeluju na cijeli slajd, pojedinim elementima možete pridružiti efekte. Na primjer, možda želite da se prvo pojavljuje pozadina i naslov (upotrebom prijelaza), a potom, jedna po jedna, stavka popisa ispod naslova. Najjednostavniji oblik animacije je animiranje teksta na slajdu, odvojeno od njegova naslova ili pozadine. Kad odaberete neki od ovih efekata, naslov i pozadina pojavit će se onako kako su određeni prijelazom, a zatim će se pojaviti ostatak teksta na slajdu, odlomak po odlomak, uz odabrani efekt.

Da biste nekom objektu na slajdu pridružili jednostavne animacijske efekte, slijedite ove korake:
1. Izaberite slajd s tekstom koji želite animirati. Kliknite na tekst.
2. Izaberite Slide Show>Animation i u desnom prozoru odaberite animacijski efekt za tekst na toj stranici.
3. Prebacite se u prikaz Slide Show, kako biste pregledali efekt.
4. Pritisnite tipku Page Down ili kliknite tipkom miša. Pojavit će se prvi odlomak uz odabrani efekt.
5. Nastavite pritiskati Page Down ili klikati, dok se sav tekst ne pojavi na zaslonu.
6. Pritisnite Esc (Escape) da biste se vratili u prikaz Normal.
 Prikaz prezentacije na ekranu računara
Nakon što unesete sve elemente provjerite na svom računaru, izgled i funkcionalnost prezentacije.

Da biste pregledali prezentaciju, slijedite ove korake:
1. Otvorite prezentaciju koju želite vidjeti.
2. Izaberite Slide Show>View Show ili pritisnite F5. Prvi slajd prezentacije pojavit će se na cijelom ekranu.
3. Za prikaz sljedećeg ili prethodnog slajda, učinite sljedeće:
– Da biste prikazali sljedeći slajd, kliknite lijevom tipkom miša, pritisnite tipku Page Down ili pritisnite tipku sa strelicom udesno, odnosno prema dolje.
– Da biste prikazali prethodnu stranicu, kliknite desnom tipkom miša, pritisnite tipku Page Up ili pritisnite tipku sa strelicom ulijevo, odnosno prema gore.
4. Za završetak prikaza prezentacije, pritisnite tipku Esc.

Izrada „Handouts”

 Ukoliko ste zadovoljni izgledom prezentacije možete pristupiti i izradi letaka za publiku - tzv. „Handouts”. To ćete učiniti štampanjem prezentacije po nekoliko stranica na jednoj stranici papira. „Handouts”-i publici omogućavaju da prate predavača i da zabilježi komentare.

Za izradu „Handouts” slijedite korake:
1. Izaberite File>Print. Otvorit će se prozor za dijalog Print.
2. Izaberite Printer.
3. Otvorite padajući popis Print What i odaberite Handouts.
4. U okviru Handouts otvorite padajući popis Slides Per Page i odaberite 2, 3, 4, 6 ili 9 stranica po stranici papira i Order. (slika 8.)
5. U okviru za dijalog Print odredite ostale parametre, poput Number of Copies (broj kopija).
6. Kliknite OK za ispis.




Tehnička podrška za prezentaciju

Tehničkom podrškom smatra se sva oprema koja pomaže da publici slikom i/ili zvukom predstavite svoju prezentaciju. U zavisnosti od vrste prezentacije možete birati različita pomagala. Pri tome je jako bitno da znate koristiti opremu koju ste izabrali. Prije početka prezentacije obavezno provjerite opremu, kako ne biste ostali zatečeni njenim otkazivanjem. Ukoliko se desi i takva situacija, pokušajte biti opušteni i slušaocima ispričati nešto zanimljivo, kako biste izbjegli neugodnu tišinu.
Mikrofon Mikrofon je obavezan dio opreme, ukoliko prezentaciju vršite u velikim prostorijama i pred velikim brojem slušalaca. Najbolje je koristiti bežični mikrofon koji će vam omogućiti slobodno kretanje i lakše korištenje ostale opreme.
Prilikom pripreme opreme posebnu pažnju obratite na slijedeće:
• Jačina razglasa treba biti u skladu sa veličinom prostorije - slušaoci u zadnjem redu vas moraju dobro čuti.
• Mikrofon ne smije praviti šumove.
• Odredite optimalnu udaljenost između usta i mikrofona.

Kreda i table


Tabla je vrlo statično sredstvo za prezentaciju koje se može koristiti za predstavljanje teksta ili jednostavnijih prikaza. Zbog toga je tablu najbolje koristiti kao pomoćno sredstvo na kojem ćete dodatno objasniti ono što je predstavljeno na projekciji prezentacije.Pored školske table u upotrebi je i mobilna tabla od papira. Samoljepljive listove papira sa table možete postaviti i na zid prostorije poput velikih «post-it» listića.Prilikom korištenja ove vrste pomagala obezbijedite dovoljan broj kreda i flomastera u različitim bojama.

Grafoskop
Grafoskop omogućava projekciju slika i teksta sa prozirnih folija na zid ili projekcijsko platno. Posebnu pažnju treba obratiti na pripremu folija vodeći računa o vizuelnom dojmu I vidljivosti teksta na zidu. Prilikom prezentacije folije trebaju biti poredane po redoslijedu, kako ne biste gubili vrijeme na pronalaženje odgovarajuće folije.


Projektor
Projektor omogućava multimedijalnu prezentaciju sastavljenu od teskta, grafike, animacije I zvuka, koja se može prikazati sa računara. Prednost korištenja ovog uređaja je mogućnost kombinovanja govora prezentatora s nekoliko medija, a time i mogućnost promjene ritma prezentacije, čime se održava stalna pažnja publike. Prilikom upotrebe projektora obavezno provjerite:

• da se prezentacija može pokrenuti na računaru;
• da se na zidu ili platnu ne stvara izobličena slika;
• da svi mogu jasno vidjeti sliku; ako je potrebno zamračite prostoriju ili promijenite podlogu prezentacije;
• da imate zvučnike, ukoliko prezentacija sadrži zvuk.
 Ukoliko imate potrebu da se krećete tokom prezentacije, koristite uređaj za daljinsku promjenu slajdova na prezentaciji ili zamolite nekoga da na vaš diskretan znak mijenja slajdove.

Pokazivač
                    Prilikom korištenja grafoskopa ili projektora često se javlja potreba naglašavanja pojedinih detalja prezentacije. Najbolje sredstvo za pokazivanje je uređaj sa laserskom crvenom tačkom. Međutim, ako vam ruke u toku prezentacije drhte od treme, ne preporučuje se korištenje ovog pomagala.

No comments:

Post a Comment